– Welcome to the Sunny Hotel. How can I help you?
– Good morning! We’d like to check in. Our names are Sam and Rita Gordon. We have a reservation for a double room at your hotel.
– OK. Let me check the record of your booking… Yes. We have a double room for you reserved for 2 nights. Is that right?
– Yes. A room with a balcony facing the Central Square.
– Absolutely right. Could I see your passports, please?
– There you are.
– OK. You need to fill in these registration forms and put your signatures here, at the bottom of the guest cards.
– Sure thing. Here you are. Shall we pay now or at checkout?
– Don’t worry. You have already paid a deposit on the first night. The rest must be paid at checkout.
– Fine. By the way, what is the checkout time?
– 11.30 a.m. If you need any assistance, please, feel free to call the front desk or you can find a concierge on your floor.
– Thank you. What time is the restaurant open for lunch?
– It will be open in half an hour.
– I see. Is it possible to have lunch in our room today, please? We are too tired after the flight.
– Certainly. Our room service is available 24 hours. Your food will be delivered in about an hour then.
– Thank you very much. And what time do you serve breakfast here?
– We serve breakfast from 7.30 till 9.30 a.m. Do you need a wake-up call tomorrow?
– Yes, please. At 7 in the morning would be fine.
– OK. No problem. So, here is your room key. Your room is on the third floor.
– Where are the lifts?
– They are over there, on your left. When you get off the lift, turn right. Your room is at the end of the corridor.
– Sorry. The last question. Does the hotel have a wireless internet connection?
– Yes, sure. The wi-fi is free here. Here is your password. Do you need anything else? Would you like the bellboy to help with your luggage?
– The thing is that my wife’s luggage was lost at the airport. So it must be delivered to your hotel.
– I’m sorry to hear that. And of course we’ll let you know about the delivery as soon as possible.
– Thanks again.
– Enjoy your stay at our hotel!
Переклад
– Ласкаво просимо в готель «Санні». Чим можу вам допомогти?
– Добрий ранок! Ми б хотіли зареєструватися. Нас звуть Сем і Рита Гордон. Ми забронювали двомісний номер у готелі.
– ГАРАЗД. Дозвольте мені перевірити вашу бронь… Так. Ми забронювали для вас двомісний номер на дві ночі. Все вірно?
– Так. Номер з балконом, що виходить на Центральну площу.
– Абсолютно вірно. Можу я побачити ваші паспорти?
– Ось, візьміть.
– Добре. Вам потрібно заповнити реєстраційні бланки і поставити підписи тут, в нижній частині гостьової карти.
– Звичайно. От, готово. Нам потрібно сплатити зараз або при виписці з номера?
– Не турбуйтеся. Ви вже внесли депозит за першу ніч. Решту слід сплатити при виселенні.
– Відмінно. До речі, коли у вас розрахункова година?
– 11.30 ранку. Якщо вам потрібна якась допомога, будь ласка, відразу телефонуйте на стійку реєстрації або ж знайдіть консьєржку на вашому поверсі.
– Дякую. У скільки відкривається ресторан на обід?
– Він відкриється через півгодини.
– Зрозуміло. Чи можливо сьогодні замовити обід в наш номер? Ми дуже втомилися після польоту.
– Зрозуміло. Обслуговування номерів доступне 24 години на добу. Тоді ваша їжа буде доставлена приблизно через годину.
– Велике спасибі. А коли у вас сніданок?
– Ми подаємо сніданок з 7.30 до 9.30 ранку. Вас треба завтра розбудити по телефону?
– Так, будь ласка. В сім ранку було б здорово.
– ГАРАЗД. Без проблем. Отже, ось ваш ключ. Ваш номер знаходиться на третьому (прим.: в Європі – на четвертому) поверсі.
– Де ліфт?
– Там, зліва від вас. Коли вийдете з ліфта, поверніть направо. Ваш номер розташований в кінці коридору.
– Вибачте. Останнє запитання. В готелі є бездротовий інтернет-зв’язок?
– Звичайно. Послуга wi-fi безкоштовна. Ось ваш пароль. Що-небудь ще? Вам потрібен посильний, щоб допомогти з багажем?
– Справа в тому, що багаж моєї дружини був втрачений в аеропорту. Тому він повинен бути доставлений в готель.
– Шкодую про це. І, зрозуміло, ми повідомимо вам про доставку як можна швидше.
– Ще раз дякую.
– Приємного відпочинку в нашому готелі!