Співбесіда англійською мовою

Зміст

“Victory lies in preparation”

«Перемога любить підготовку»: завчасна підготовка до співбесіди про прийом на роботу може вирішальним чином позначитися на його результатах. І мова йде не тільки про вивчення англійської мови. Наприклад, багато HR-менеджери скаржаться, що кандидати приходять на співбесіду, майже нічого не знаючи про фірму, в якій вони збираються працювати.

Приділіть належну увагу збору відомостей про компанії-наймача. «Погуглите» її, вивчіть її сайт, місію, продукцію, місцезнаходження, керівний склад. Ознайомтеся із останніми новинами компанії, відгуками її співробітників, а також думками претендентів, що вже побували у ній на співбесіді (якщо ви претендуєте на посаду шпигуна-суперагента, це буде непоганою перевіркою вашої кваліфікації).

Вам не тільки буде легше пройти співбесіду, але і простіше буде зробити свій вибір, коли зацікавиться вашою кандидатурою відразу кілька компаній.

Визначте цілі компанії-наймача і будьте готові їм відповідати

Секрет успішної співбесіди — довести наймачеві, що ваші знання, вміння і досвід — це саме те, в чому він потребує. Для цього ретельно вивчіть опис вакансії і з арсеналу своїх достоїнств виділіть ті, які припадуть до двору в даній фірмі: під час співбесіди особливий наголос ви зробите на них.

«Погуглите» себе, підкоригуйте свій імідж у мережі

Щоб з’ясувати, що зможе дізнатися про вас ваш наймач з всесвітньої мережі, проведіть власне саме-розслідування.

Якщо десь щось виглядає не ідеально, постарайтеся виправити це (наприклад, замінити провокаційну обкладинку в Фейсбуці на нейтральну), або підготувати гідну відповідь про те, чому у мережі з’явилася та чи інша порочить вас інформація.

На співбесіді не рекомендується докладно зупинятися на таких моментах — не бентежачись, коротко змалюйте ситуацію і перейти до наступного питання.

Постарайтеся виділитися із загальної маси

Перед кожним інтерв’ю запитуйте себе: «З якої причини я підходжу на цю вакансію?». Визначте, які з ваших якостей виділить вас із загальної маси кандидатів.

Ви неймовірно талановиті? Блискуче освічені? Надзвичайно працьовиті? Яка б не була ваша супер-сила, сміливо заявити про неї — ваше завдання. Але будьте готові пред’явити докази!

Будьте доброзичливі й позитивні

Під час інтерв’ю намагайтеся будувати свою розповідь таким чином, щоб не захоплювати співрозмовника в безодню безпросвітного песимізму, навіть якщо у вас в житті видалася надзвичайно, надзвичайно чорна смуга.

Оптимізм підкорює серця! Якщо на душі шкребуть кішки, що ж, позитивний настрій доведеться зіграти (хоча б на ті 40 хвилин, які, за статистикою, в середньому триває співбесіда).

І ніколи — ніколи! — не говоріть погано про попередніх роботодавців. Розповідь з присмаком образи і агресії говорить інтерв’юеру більше про вашому світосприйнятті, ніж про особистості вашого колишнього керівника.

Та й потім: раптом сидить навпроти вас менеджер по персоналу — кращий друг вашого колишнього злобного і прискіпливого начальника? Світ тісний, а “Silence is golden” («Мовчання — золото»).

Складіть список найбільш ймовірних питань і підготуйте відповіді на них

Це не так вже і важко: статті на тему про десятці-двадцятці, а то й сотні питань, які найчастіше почуєш на співбесіді, легко можна знайти в мережі (далі в статті ми пропонуємо добірку таких популярних питань — як серйозних, так і не дуже).

При цьому вам обов’язково заучувати відповідь на кожне питання напам’ять, але загальний зміст і стратегію відповідей ви, без сумніву, повинні запам’ятати.

Кращі відповіді на 7 найважливіших питань співбесіди

Tell me about yourself. — Розкажіть про себе.

What are your strengths and weaknesses? — Які ваші сильні і слабкі сторони?

Відповіді на ці питання ми детально розібрали у статті Готуємося до співбесіди: розповідь про себе англійською мовою.

Where do you want to be five years from now? — Де б ви хотіли опинитися через п’ять років?

Насправді, це питання замінює відразу декілька: Наскільки реальні ваші очікування щодо нашої вакансії? Обмірковували ви свою кар’єру в довгостроковій перспективі? А може бути, через рік-два ви збираєтеся звільнитися?

Покажіть, що ви планували кар’єру і дивіться на речі реально. Звичайно, ніхто не в силах передбачити майбутнє, але кадровикам і не потрібен на 100% достовірний прогноз: їм важливо зрозуміти, наскільки ви пов’язуєте своє майбутнє з вашою професією взагалі і з даною компанією зокрема. Якщо ви дасте зрозуміти, що поточна вакансія для вас всього лише тимчасове рішення, роботу ви навряд чи отримаєте.

Please give me an example of a time when you had a problem with a supervisor/co-worker and how you approached the problem. —Будь ласка, наведіть приклад того, як ви вирішували проблему, що виникла в спілкуванні з начальником/співробітником.

Сумно, але факт: конфлікти в робочому колективі — річ досить поширена. І те, як людина підходить до вирішення таких конфліктів, дуже точно характеризує його.

І якщо ви зможете описати реальний приклад успішного вирішення виниклої в колективі проблеми (між вами і начальником, наприклад), ваші шанси на успіх значно підвищаться.

What are your salary вимога? — Які ваші вимоги щодо зарплати?

Наймач хоче дізнатися, чи відповідають ваші запити його можливостям.

Однак на першій співбесіді на це питання краще відповідати розпливчасто. Скажіть, що ви будете готові обговорити питання зарплати більш докладно, тільки якщо перша співбесіда виявиться вдалим.

Ідеально — з’ясувати у наймача, який рівень зарплати передбачає дана вакансія, щоб потім, якщо виникне питання вибору між кількома компаніями, ви могли б відповісти згодою на більш вигідну пропозицію.

Why are leaving you your current job? — Чому ви йдете з поточної роботи?

Може, ви незручний і нетовариська тип (цивільної зовнішності)? Або погналися за довгим рублем? Чи й справді «йдете за мрією», маючи намір присвятити життя обраної професії?

Яка б неприємність не змушувала вас «шукати, де краще», на співбесіді формулювання причини вашого відходу повинна бути максимально пом’якшена.

Наприклад, якщо на вашій поточній роботі вам нудно, скажіть, що ви шукаєте більш відповідальну посаду (“I am looking for a more challenging position”).

Опишіть плюси поточного місця роботи, але підкресліть, що пропонована вакансія вам більш цікава (вкажіть, чому). І не забудьте згадати про те, що і ваша кандидатура, у свою чергу, принесе чималу користь компанії-наймача.

А якщо ж з моменту вашого звільнення вже минув якийсь час, поступите таким чином:

Якщо вас звільнили (If you got fired):

Не треба спалювати за собою мости і проклинати попереднього шефа і колег (принаймні, не на співбесіді). Скажіть, що, на жаль, вас змусили піти, але ви розумієте, що для цього були свої причини. Якщо вам є в чому себе звинувачувати, то завірте наймача, що ви зробили висновки і на майбутньому місці роботи не повторіть колишніх помилок.

Якщо ви самі пішли (If you quit):

Не вдавайтеся до подробиць. Замість цього скажіть, що цінуєте придбаний на колишньому місці роботи досвід, але настав час шукати нові можливості і рости як фахівця в компанії, що надає можливість такого зростання.

Why should we hire you? — Чому ми повинні найняти вас?

Це питання вам можуть задати прямо, але побічно він червоною ниткою проходить через усі співбесіду.

Ви повинні довести свою потрібність компанії: проявіть весь ентузіазм, на що здатні, щоб переконати роботодавця, що готові докласти всі зусилля, застосувати весь свій досвід і знання, віддати всього себе на благо компанії. І чим швидше вам випаде така можливість, тим краще.

Але ведіть себе природно: герой наступного ролика був сповнений такого напускного ентузіазму з приводу вакансії очисника септиків, що роботодавець не повірив і відмовив йому (фрагмент з серіалу “The Middle”, «Буває й гірше»):

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Вчити англійську: Англійська мова онлайн