Головна помилка у вивченні англійської мови

glavnaya oshibka v izuchenii anglijjskogo yazyka 49 Головна помилка у вивченні англійської мови

Чому приїжджаючи на відпочинок в іншу країну, ми не можемо порозумітися англійською мовою, робимо це з помилками або за допомогою жестів?

Адже всі ми витратили купу часу на навчання: школа, інститут, заняття з репетитором або на курсах. В результаті ми знаємо правила, вміємо писати, трохи розуміємо мову, але говорити не вміємо. У чому причина і як це виправити?

Сьогодні я відповім на це питання. Ця стаття може змінити ваше життя, так як після неї ви зрозумієте і усвідомлюєте, що потрібно робити, щоб заговорити англійською мовою.

Важливо: якщо ви вчите мову більш 4 місяців, але не говорите, швидше за все цього не відбудеться ні через місяць, ні через рік, якщо ви кардинально зміните своє навчання. Зараз ви самі це побачите.

Як ви хочете використовувати англійську?

glavnaya oshibka v izuchenii anglijjskogo yazyka 50 Головна помилка у вивченні англійської мови

Для початку я хочу, щоб ви усвідомили, навіщо взагалі люди вчать англійську мову. Це знають майже всі, але усвідомлюють одиниці. Чому я зробила такий висновок?

Кожен місяць до нас на безкоштовний урок приходить більше 1000 чоловік, і ми постійно бачимо одну і ту ж картину. Розглянемо її на прикладі, не відноситься до англійської.

Уявіть, що є 100 чоловік, які хочуть навчитися плавати.

  • 45 людина постійно читають книги про техніку плавання.
  • 35 людина давно ходять до інструктора, який пояснює, що треба робити руками і ногами.
  • 15 людей дивляться відео на youtube про те, як правильно плавати.

Ці люди знають все про плаванні, але плавати вони не вміють.

Але є ще 5 осіб, які відмінно плавають. У чому їх відмінність?

Читайте також:  Як написати розповідь про себе англійською?

Справа в тому, що поки 95 осіб вивчають теорію плавання і не підходять до басейну, ці 5 людей отримують інструктаж, спускаються у воду і починають рухати руками і ногами. Вони дуже багато часу проводять в басейні і вже через пару тижнів перепливають його від краю до краю.

Їх мета – вміти плавати, а не просто знати, як це робиться.

А що з приводу англійської?

У вивченні англійської ситуація аналогічна.

Вміння говорити англійською і розуміти мова – це саме те, що люди хочуть отримати від вивчення мови.

Ми вчимо мову, щоб застосовувати його в життя – розмовляти на ньому.

Люди знають, що хочуть вивчити мову. Але не всі розуміють, що звичайні методи навчання до цього ніколи не приведуть. Інакше б всі ми давно говорили англійською. Адже тільки в школі і інституті ми вивчаємо мову близько 14 років. Але чому нас вчать? Давай подивимося.

Що ми зазвичай отримуємо після навчання?

Якщо поглянути на методики навчання, то 98% з них спрямовано на вивчення теорії. Хіба це не дивно? Нам потрібен навик, а нас навчають теорії.

Подивіться, як зазвичай проходять заняття англійською мовою. Розглянемо кілька популярних способів навчання.

Класичний підхід

На заняттях ми вивчаємо теорію, робимо письмові вправи, читаємо тексти. Розмовна практика або відсутня, або присутній у формі невеликих діалогів. Основний упор робиться на отримання знань і письмові вправи.

Заняття за комп’ютерами

На уроках ми читаємо теорію і розбираємо її. Робимо вправи на комп’ютері, слухаємо аудіо, читаємо тексти. Розмовна практика відсутня. Є тільки вправа, де ви повторюєте слова і фрази за диктором. Основний упор робиться на отримання знань і письмові вправи.

Читайте також:  FCE — міжнародний екзамен з англійської мови: сертифікат

Самостійне вивчення

Займаючись самостійно більшість людей робить упор на отримання теоретичних знань, розбирають правила, роблять письмові вправи та тести на закріплення матеріалу, читають тексти, слухають аудіо матеріали. Розмовній навичці не приділяється взагалі часу, просто тому що їм нема з ким розмовляти кожне заняття.

Як це виглядає в схемі?

glavnaya oshibka v izuchenii anglijjskogo yazyka 51 Головна помилка у вивченні англійської мови

Подивіться на схему. На ній зображений процес навчання з методів, які я описала вище.

Як видно, наголос на таких заняттях йде на отримання знань (правила, слова і т. д.), але розвитку навичок майже не приділяється часу.

Але наша мета: Вміти говорити, а не просто знати слова і правила.

У підсумку виходить: «Ми читаємо книгу про те, як кататися на велосипеді, а сам велосипед стоїть в гаражі».

І чим більше ми дізнаємося про велосипеді (які велосипеди є, навіщо потрібні педалі, які бувають колеса), тим краще знаємо про нього. Але чи зростає наше вміння кататися на ньому від цього? Немає.

Теж саме і з англійською мовою. В результаті таких занять у вас накопичуються знання, але не розвивається навик. А, отже, ви не можете говорити на ньому.

Як заговорити англійською?

glavnaya oshibka v izuchenii anglijjskogo yazyka 52 Головна помилка у вивченні англійської мови

Щоб навчитися говорити, тобто розвинути навик «говоріння», заняття повинні включати в себе теорію, письмову і усну практику (в тому числі і аудіювання).

Але основний час занять (80-90%) має бути відведено саме на розмовну практику.

Схема заняття, спрямованого на розвиток навику

glavnaya oshibka v izuchenii anglijjskogo yazyka 53 Головна помилка у вивченні англійської мови

Подивіться на схему. На ній зображено одне заняття. Ми бачимо, що 80% заняття відведено на практику (розвиток навику), а 20% на теорію (отримання знань).

В рамках цього прикладу на занятті викладач пояснює вам правило або список слів, і ви відразу ж закріплюєте цю теорію на практиці. В парі з іншим студентом (або з викладачем) ви складаєте багато усних пропозицій.

Читайте також:  Там, де страшно і цікаво, там і є нове життя і Ваше щастя!

І тільки після розмовної практики, ви приступаєте до розбору наступній частині уроку (у нашому прикладі їх 3).

Займаючись так, ви отримуєте знання і розвиваєте навички. А, отже, ви зможете говорити англійською мовою, використовуючи вивчені правила і слова.

Короткий підсумок: що робити, щоб заговорити англійською

Головна проблема, через яку люди не можуть розмовляти англійською мовою – відсутність розмовної практики на заняттях.

Скільки б ви не прочитали посібників про велосипед і їзді на ньому, ви не навчитеся їздити. Щоб цьому навчитися, потрібно сісти на нього, почати крутити педалі і вертіти кермо. Тільки так ви придбаєте навички їзди.

Щоб навчитися говорити англійською, потрібно говорити з самого початку. Побудувавши заняття так, як я писала, ви будете накопичувати знання, удосконалювати навик «говоріння» і розуміння мовлення.

Обов’язково 80-90% часу занять приділяйте практиці, розбирайте теорію невеликими шматочками і відразу ж закріплюйте її в розмові. Наші студенти навчаються саме так, тому вони починають говорити англійською з першого рівня.

Як я писала на початку, ця стаття може змінити ваше життя. Якщо мені вдалося донести до вас ідею правильного вивчення англійської, ви просто не зможете займатися марним вивченням теорії.

Якщо ви вивчаєте англійську вже давно (більше 4 місяців), але не кажіть, просто поміняйте структуру своїх занять, і ви почнете говорити менше, ніж за місяць!

Обов’язково пишіть ваші запитання в коментарях під статтею. Я із задоволенням на них відповім.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: