Англійська фонетика для дітей

Згідно сучасним психолого-педагогичным дослідженнями кожна людина з народження наділена функцією сприйняття і відтворення мови. Саме ця вроджена мовна функція, а зовсім не механічна пам’ять, є першоосновою в нашому дитинстві для освоєння рідної та іншомовної мови, так як вона синтезує необхідні психічні особливості для обробки і перцепції звукового потоку. Але вроджені здібності, як відомо, повинні бути підкріплені незмінно сформованим комплектом відточених навичок і умінь.

Таким чином, англійська фонетика для дітей передбачає роботу над формуванням артикуляційного апарату у дитини і розвитком фонетичного слуху, що охоплює навчання звуків, які поділяються на три невеликі умовні підгрупи:

  • Звуки майже ідентичні рідним;
  • Подібні, але зі своєю специфікою артикуляції;
  • Звуки, у яких не присутні аналоги.

Внаслідок цього поділу, навчати дітей англійської фонетики потрібно, керуючись такими основними положеннями:

1. Імітація.

Загальновідомо, що у дітей почуття імітації дуже розвинене, тому, необхідно використовувати цю здатність. Маленькі діти, безумовно, здатні до запам’ятовування великого числа тематично пов’язаних слів або ситуативно-емоційних виразів. При цьому, відібрані для них, лексичні одиниці повинні містити звуки першої підгрупи і бути легкими для вимови, недовгими, але це тільки на початковій ступеню навчання.

2. Особливості мовленнєвого апарату.

Дитячий мовний апарат характеризується високим ступенем пластичності, і, звичайно ж, дитина, в силу особистих можливостей, здатний більш або менш чітко вимовляти ті англійські звуки та інтонаційні групи, які їм презентують. Тому, слід пам’ятати про те, що англійська фонетика для дітей спочатку не повинна бути адаптованою. Таке спрощення може викликати непотрібне звикання вимовляти звуки не зовсім точно, і потім, у старшому віці можна зіткнутися з проблемою переучування.

3. Протиставлення.

Для того, щоб був присутній елемент осмислення фонетичного матеріалу, необхідно розставляти акценти і пояснювати головна відмінність між рідними, тобто звичними для дітей, і англійськими відтінками інтонації і звуками. Постійно аналізуючи і протиставляючи інтонацію і звуки другої підгрупи, вони вчаться не плутати їх у мовленні.

4. Розрізнення звукових систем.

Дитина, слухаючи іншомовну мова, звертає, насамперед, увагу на незвичайні для рідної мови звуки третьої підгрупи та їх поєднання. Тому, не зайвим буде познайомити дітей з характерним тільки для англійської мови вимовою звуків, виділивши для них окреме заняття.

5. Розвиток фонематичного слуху.

Для того, щоб діти добре засвоїли звукову систему, рекомендують проводити дидактичні ігри, основою яких, було б узагальнення та зіставлення звуків трьох підгруп та їх комбінацій.

6. Формування навичок.

Відпрацювання фонетичних навичок ґрунтується, головним чином, на звукової імітації під час так званої фонетичної зарядки, яку організовують обов’язково у формі захоплюючої гри або подання.

7. Рекомендована кількість звуків.

Недоцільно планувати вивчення цілої підгрупи звуків одночасно. Досить двох-трьох звуків, відведених на одне заняття, які можуть належати до різних підгруп.

Отже, англійська фонетика для дітей, як окремий розділ, повинна включати суто фонетичні моменти, а так само окремі організаційні проблеми, і відповідати особливостям віку. А головне – навчання повинно нагадувати гру і уявлення, учасниками якого є і діти, і самі дорослі.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Вчити англійську: Англійська мова онлайн