Неу, folks! У сьогоднішній статті розглянемо звуки в англійській мові. Обговоримо як краще вчити транскрипцію звуків дітям, які можна використовувати асоції для пояснення звуків, розглянемо приклади букв і звуків у транскрипції.
Зміст статті:
В англійській налічується 24 літери, але ці букви здатні передавати 46 різних звуків. Майже кожна буква може передавати декілька звуків. Цікаво, чи не так?
Починаючи з 1-го або 2-го класу дитина заводить собі словник, куди записує англійські слова з перекладом і транскрипцією. Потім ці слова потрібно вивчити. Написати слово і переклад не так вже й складно, але як пояснити дитині всі нюанси вимови звуків в англійській мові та їх написання в транскрипції?
Сьогодні спробуємо в цьому розібратися.
Як краще вчити транскрипцію звуків для дітей
Ми пропонуємо почати вивчення англійських звуків з допомогою віршиків і пісеньок. Вони допоможуть дитині в невимушеній обстановці познайомитися з новими буквами і звуками.
Чим частіше дитина буде слухати і вимовляти букви і звуки, тим швидше він запам’ятає правильну вимову.
Ось приклади деяких відео:
Також у вивченні звуків можуть допомогти асоціації, особливо, якщо ми говоримо про звуки, які важко вимовляти.
Підбираємо асоціації
? — коротке [у] — дуже схожий на значок «підкова».
? — широке [е] — широко відкриваємо рот і говоримо «е».
? — [нь] — смішний звук, який схожий на слоненяти з мультика «38 папуг». Потрібно сказати «н», але «в ніс», ніби у вас нежить.
r — [р] — англійське «р» не схоже на наше. В російською, мова як би тремтить у роті. В англійській, мова «загортається» кінчиком назад, до м’якого піднебіння.
w — [у]/[у] — такого звуку теж немає в російській. Спочатку витягуємо губи, намагаючись сказати «у», але потім губи повинні як би «пружинити», не зближуючись і повертаючись в посмішку. Згадайте, як ви вимовляєте «Wow!».
? — міжзубний [з].
? — міжзубний [з].
Щоб запам’ятати останню пару звуків, дитині можна розповісти казку:
«Жив був маленький зайчик (наш язик). Але він був дуже полохливий, тому весь час сидів у нірці (у роті). Але одного разу він наважився висунути з норки самий кінчик носа (просовуємо кінчик язика між зубами). Спочатку він сказав тихенько [?], а потім вже голосно [?].
e — вузьке [е] — схоже на російське «е» без «ї». При вимова, рот відкриваємо зовсім небагато.
? — глухе [е] — глухий, трохи здавлений звук, зовсім короткий і майже невиразний. Коли ви говорите слово «молоко», наприклад, то приблизно цей звук ви вимовляєте на місці першого «про».
? — середнє [е] — читається, як літера «е» у слові «лід».
j — [й] — дуже важливо не плутати з літерою «J» («джей»). У транскрипції цей символ означає зовсім не те, що буква.
Звук |
Приклади |
[b] |
box, table, about, black, abnormal, brother |
[d] |
ready, leader, dog, road, скрипка некваліфікований робітник, dry |
[f] |
fill, fast, photo, life, left, friend |
[k] |
cat, key, America, school, neck, doctor |
[l] |
lip, look, life, late, small, play |
[m] |
my, milk, smell, man, him, sum |
[?/n] |
long song, bring, singer, win, ran |
[p] |
pen, peace, part, happy, help, lip |
[s] |
some, start, center, city cycle |
[t] |
talk, tell, little, tea, water, cat |
[v] |
river, oven, never, view, very, visit |
[z] |
zoom, zebra, zip, puzzle, buzz |
[?] |
they, them, than, this, bathe |
[?] |
thick, theme, thin, myth, tenth |
[w] |
wool, woe, wait, well, wheel, with |
[d?] |
Jim, Jill, June, danger, gym |
[?] |
add, bad, map, family, plan, narrow |
[?] |
bus, duck, dull, fund, love, come, luck |
[a:] |
far, gar, palm, calm, father, garden |
[i] |
pin, pit, it, lip, fill, tip |
[i:] |
leave, meel, peel, seen, neat |
[o] |
box, got, pot, bother, odd, often |
[o:] |
wall, stall, talk, call, solt, raw |
[u:] |
stood, hood, foot, loose, room |
[e] |
pen, bed, tent, egg, desk, end |
[?:] |
bird, girl, first, learn, turn |
Якщо Вам складно розібратися у вимовою звуків, то існує транскрипція з спрощеними правилами вимови для початківців.
Приголосні звуки в англійській
Приголосні звуки вимовляються енергійно, напружено й уривчасто.
[f] |
[ф] |
[v] |
[в] |
[s] |
[з] кінчить мови на альвеолах |
[z] |
[з] кінчить мови на альвеолах |
[h] |
слабкий [х], легкий видих |
[p] |
[п] з придихом |
[b] |
[б] |
[t] |
[т] кінчить мови на альвеолах, з придихом |
[d] |
[д] кінчить мови на альвеолах |
[k] |
[до] з придихом |
[g] |
[г] |
[m] |
[м] |
[n] |
[н] кінчить мови на альвеолах |
[l] |
[л] кінчить мови на альвеолах |
[r] |
[р] кінчить мови на альвеолах, але не стосується неба (без вібрації) |
[w] |
губи «в трубочці», різко розтиснути, як [уа], тільки єдиний звук |
[?] |
міжзубний глухий, схожий на [з] (трохи прикусити язика) |
[?] |
міжзубний дзвінкий, схожий на [з] (трохи прикусити язика) |
[?] |
[н], звук як би виходить через ніс ([нг] «в ніс») |
[?] |
середній між [ш] і [щ] |
[?] |
м’який [ж], майже [жь] |
[t?] |
[год] |
[d?] |
м’який [дж], майже [джь], як єдиний звук |
[j] |
слабкий [й] |
Головні звуки в англійській
Голосні звуки поділяють на:
- сім коротких голосних (i, o, u, ?, e, ?, ?);
- п’ять довгих голосних (i:, ?:, ?:, u:, ?:);
- вісім дифтонгів (e?, ??, ??, au, ?u, u?, ??, ??);
- і трифтонги (ai?, au?, ju?, …).
[?] |
короткий [і], звук між [і] та [и] |
[?] |
короткий [про] |
[u] |
короткий [у], губи не в «трубочки», а злегка округлені |
[?] |
короткий [а] |
[e] |
короткий [е] |
[?] |
ненаголошений [е] |
[?] |
середній між [е] та [а] |
[i:] |
довгий [і] |
[a:] |
довгий [а] |
[?:] |
довгий [про] |
[u:] |
довгий [у], губи не в «трубочки», а злегка округлені |
[?:] |
довгий звук між [е] та [е] |
[ei] |
[ей] |
[ai] |
[ай] |
[?i] |
[ой] |
[au] |
[ау] |
[?u] |
[оу] |
[u?] |
[уе] |
[i?] |
[іе] |
[??] |
[еа] |
[ai?] |
[айе] |
[au?] |
[ауе] |
[ju:] |
довгий [ю] |
[ju?] |
[юе] |
Висновок
Сподіваємося, що ця стаття допоможе вам пояснити дитині, як треба правильно вимовляти звуки в англійській мові.
Вимовляйте слова правильно, красиво говорите. Для цього потрібно більше читати, слухати, розмовляти і співати англійською. Make your English fly!
Велика і дружна сім’я EnglishDom