Don’t fight the problem, solve it: проблеми у вивченні англійської мови

Чому люди вчать мову роками, але так і не можуть впоратися з ним?

Які труднощі підстерігають майбутнього лінгвіста на шляху до ідеального володіння мовою? Нижче ми розглянемо не тільки проблеми у вивченні англійської мови, але і оптимальні шляхи їх вирішення.

  • Відсутність системності

Перший і самий головний ворог будь-якого навчання – це відсутність системи. Здавалося б, у чому тут може бути проблема? В інтернеті і не тільки пропонуються сотні курсів, відкриваються онлайн-групи, англійська вивчається і з допомогою пісень, і з допомогою фільмів, і по скайпу. Пропозиція величезна, попит – не менше. Але в цьому і криється головна небезпека. Людина змінює курси, тренінги, методики і викладачів з неймовірною швидкістю. В результаті, жодна з методик не дає ефекту. З точки зору педагогіки, при частій зміні систем навчання ефект буде нульовою. Результат найчастіше проявляється тільки в разі системного підходу і тривалого терміну навчання за єдиною методикою. Якщо вже Ви вирішили вибрати вивчення мови за допомогою фільмів, дотримуйтеся цієї методики, паралельно вивчаючи граматику. Часта зміна систем навчання неефективна ще й тому, що кожна з них робить наголос на певний мовний навик – читання, письмо, говоріння чи слухання.

  • Страх реального спілкування

Дуже багатьох людей, цілком стерпно говорять англійською, вганяє в стан паніки перспектива живого спілкування з англомовним людиною, тим більше – носієм мови. Іноді ця боязнь доходить до того, що людина свідомо уникає подібних ситуацій. Тут вся справа в психології, а раз так, то і вирішувати проблему треба з її ж допомогою. Один з негласних принципів гуманної педагогіки свідчить, що не потрібно змушувати людину вчитися. Потрібно створити умови, коли у нього не буде вибору. Тому в ідеалі для подолання легендарного мовного бар’єру потрібно опинитися в ситуації, коли цей вчинок критично важливий. Як варіант – поїхати за кордон без перекладача. Як мінімум, навіть живучи в готелі, Ви будете змушені спілкуватися з людьми. Ще один варіант – почати спілкуватися з людиною, що володіє мовою, у форматі листування, а потім влаштувати скайп-конференцію. Цей варіант набагато бюджетні, але він не такий ефективний.

  • Обмежений словниковий запас
Читайте також:  Across the Universe: плюси онлайн-навчання іноземної мови

Це проблема, яка стосується не тільки англійської, але і рідної мови. Якщо людина не володіє достатньою кількістю слів із словникового фонду мови свого, то йому буде дуже складно висловитися і на іноземному. Це в основному характерне для дітей, які за планшетами та смартфонами толком не можуть сформулювати та висловити свою думку ні на одній з мов. Єдиний вихід – підвищувати освіченість і начитаність в рамках своєї рідної мови, а потім – поповнювати і словниковий запас мови, що вивчається. Цьому сприяє критичне читання, вдумливий аналіз прочитаного і пошук значення невідомих слів.

  • Невміння сприймати текст на слух

Реальність така, що в сучасних освітніх закладах аудіювання відводиться чи не остання роль. Навіть якщо і відбуваються спроби навчити студентів слухати і розуміти мову співрозмовника, найчастіше це обмежується тим, що студентам пропонується що завгодно, але не мова носіїв мови. В результаті, людині дуже складно зрозуміти, що ж від нього хоче співрозмовник, говорить без акценту і без характерних помилок, властивих тому чи іншому народу. Проблема вирішується прослуховуванням новин, наприклад, American News, BBC-planet і так далі, переглядом фільмів, де актори – британці і американці.

  • Мовні інтерференції

Під цим страшним назвою ховаються помилки, які людина припускає, коли намагається застосувати до іноземної мови ті правила, які діють в його рідній мові. У випадку з російськомовними студентами і англійською, це в першу чергу виражається в неправильному порядку слів у реченні та у використанні часів так само, як у російській. Наприклад, пропозиція “Я вже прочитав книгу” переводиться у простому минулому часі “I already read the book”замість необхідного за змістом Present Perfect “I have already read the book”. Ця проблема вирішується практикою, практикою і ще раз практикою, вивченням граматики і її опрацюванням.

Читайте також:  Особливості вивчення англійської мови: it is the first step that costs

dont fight the problem, solve it: problemy v izuchenii anglijjskogo yazyka3 Dont fight the problem, solve it: проблеми у вивченні англійської мови

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: