Коли починати вчити дитину англійської: світовий досвід

Дослідження лингвопсихологов незмінно показують, що діти в більшості випадків перевершують дорослих у вивченні іноземної мови.

Крім того, саме осягнення незнайомої мови дозволяє переосмислити навколишній світ і по-новому поглянути на Всесвіт навколо. Не дивно, що курс іноземної мови включений в освітню політику країн всього світу як фактор повноцінного розвитку мовленнєвих і пізнавальних здібностей дитини. Отже, в якій країні найбільш збалансована навчальна програма?

Науковці та викладачі єдині в думці, що вивчення другої мови йде на користь людям будь-якого віку. Незалежно від мотивації – будь то подорожі, кар’єра чи загальне саморозвиток – вивчення нової мови відкриває двері і розширює мислення.

Тим не менш, не вщухають дебати з питання, легше чи краще вивчати іноземну мову, будучи молодим, особливо коли наука доводить, що унікальний період, распахивающий «вікно можливостей» для вивчення мови – це дитячий вік.

Майже всі люди починають говорити в ясельному віці, і, швидше за все, Вам знадобилося лише кілька місяців, щоб оволодіти основними навичками незалежно від того, пізно чи рано Ви заговорили. Фахівці видавництва Scholastic встановили, що діти народжуються зі здатністю вимовляти 40 звуків, і саме з комбінацій цих звуків складаються слова і фрази, тому багато слова дитячої промови звучать схоже (наприклад «mummy» (мама) і «dummy» (лялька)). З народження діти слухають і вчаться у батьків і друзів, накопичують звуки до тих пір, поки не навчаться формувати повноцінні слова. Зазвичай весь процес займає кілька років, і це найшвидший спосіб швидко вивчити мову.

Ми, звичайно, не пропонуємо віддавати Вашої дитини на мовні курси з його/її перших кроків, але, виходячи з практики, всі великі надії покладаються на запровадження вивчення іноземної мови у початкову освіту.

Чому діти володіють вродженими здібностями до мов?

Доведено, що вивчення другої мови у дитинстві допоможе Вам досягти успіху в оволодінні ним. За результатами наукових досліджень, період з раннього дитинства до пубертатного віку є «ключовим періодом» для вивчення мови. Протягом цього періоду діти з готовністю вбирають правила нової мови і природніше імітують чутні звуки. Діти вже підготовлені у відповідності з віком вивчити другу мову так само, як вивчили перший.

Теоретично, навчити дітей новому мови легше, поки їх легко пристосовується розум залучений в освоєння говоріння заради того, щоб вижити. За інформацією Language Stars, діти гнучкістю, і відсутністю стереотипів в умінні слухати і говорити, помічаючи найтонші відтінки звуків другої мови і відтворюючи їх практично на рівні носія мови», в той час як дорослі «вивчають мову через усталену систему першої мови, вивчаючи чіткі граматичні правила і відпрацьовуючи матеріал механічним повторенням».

kogda nachinat uchit rebenka anglijjskomu: mirovojj opyt4 Коли починати вчити дитину англійської: світовий досвід

Введення вивчення мови в рамках національної політики

На думку деяких експертів, діти до 12 років володіють кращими мовними навичками – з віком вони втрачають здатність імітувати звуки іноземної мови. Інші вважають, що простіше всього побіжно заговорити, будучи дорослим. Незалежно від поглядів на проблему «ключового моменту», думки сходяться в тому, що вивчення мови з ранніх років дає фору вивчають: діти володіють природними здібностями до вивчення мови, і їх тренування зміцнює вміння, залучені в критичне мислення і рішення завдань.

Ці переконливі факти спонукають батьків і викладачів впроваджувати вивчення мови в розклад початкової школи. Деякі країни взяли на себе відповідальність за введення вивчення іноземної мови як частини національної освітньої політики. Зокрема, в деяких європейських і азіатських країнах дітей починають навчати англійської мови з 5 років або навіть раніше.У більшості випадків згодом вони можуть з легкістю «перемикатися» в бесіді з однієї мови на іншу.

Існує країна, в освітній політиці якої ідеально застосовуються результати наукових досліджень? В яких країнах вивчення іноземної мови в школі побудовано розумно і послідовно, а в яких – ні? У чому відмінності у вивченні мови в різних країнах світу?

Вивчення мови в європейських школах

Мовна освіта суттєво відрізняється в країнах Євросоюзу. Не дивно, що на континенті, що вміщає більшість країн світу, відрізняються як вимоги стандартів і навчальні плани, так і рівень вивчення.

У Великобританії більшу частину ХХ століття вивчення іноземної мови входило в шкільну програму для дітей від 12 до 14 років. У 1904 році Міністерство освіти випустило перше з щорічних Положень про середніх школах, пропонує вивчати другу мову протягом чотирьох років.Тим не менш, уряд анулював цю постанову. Для середніх шкіл більше не існує приписи навчати іноземній мові. І за результатами дослідження з’ясувалося, що англійські підлітки володіють гіршими мовними навичками в Європі. Зараз уряд робить кроки, щоб виправити ситуацію шляхом запровадження обов’язкового вивчення іноземної мови дітьми з 7 років.

У Німеччині учні зобов’язані вивчати іноземну мову в середній школі (з 12 років), частіше всього, вивчається англійська мова. У різних федеральних землях в якості іноземної мови, крім англійської, часто вибирають французька, іспанська, давньогрецька і латинська мови.

Італійці починають вивчати англійську в початковій школі з 6 років. Італійські школярі у віці 11-14 років продовжують вивчати другу мову на першій ступені середньої школи. Мовне навчання завершується, коли студенти освоюють мову в перші два роки бучения в університеті; деякі продовжують вивчати латинську мову, в залежності від специфіки їх майбутньої професії.

В Іспанії учні починають вивчати іноземну мову в початковій школі у віці 6 років. Можливість вивчати мову супроводжує іспанців протягом усього періоду навчання, наприклад, є можливість вивчати другу іноземну мову з 16 років.

Французькі школярі вивчають 2-3 іноземні мови до моменту закінчення середньої школи. Перший мову вони вибирають у віці 11 років – це або німецька або англійська. А два роки потому вони можуть вибрати будь-другу іноземну мову, в навчальну програму до англійської та німецької додається іспанська.

У Швеції діти починають вивчати англійську з 10 років і продовжують його вивчення всі роки навчання в школі. Друга іноземна мова є обов’язковою до дев’ятого року навчання в школі (до 15 років), можна вибрати німецька, французька, іспанська та російська мови.

Вчать іноземну мову діти у школах США?

У США мовне навчання визначається в кожному штаті, єдине законодавство для всієї країни відсутня. Не рідкість знайти учня без знання якого-небудь другого мови. Тим не менше, більшість штатів пропонують вивчати другу мову 2 або 3 роки, але кількість мов відрізняється точно так само, як і політика штатів.

Цікавий факт: за результатами дослідження 2006 року тільки 15-20% американців вважають себе вільно володіють двома мовами, порівняно з 56% європейців.

Оскільки Канада є країною з двома офіційними мовами, в школах навчання ведеться англійською, і французькою мовами. Таким чином, навчання буде йти рідною мовою незалежно від того, чи є ви франко – або англомовним канадцем. Всі учні в обов’язковому порядку вибирають другу мову, передбачений освітньою програмою 5-8 ступенів (у віці 10-14 років).

В якому віці починають вивчати мови діти в Південній Америці?

З 1996 року у Бразилії діє закон, згідно з яким іноземна мова вивчається 8 років, у середньому за 3 години в тиждень. Англійська мова – найпопулярніший другу мову в Бразилії, хоча кожен штат має право вирішувати, яка мова буде викладатися.

У Мексиці в деяких початкових школах половина уроків ведеться іспанською мовою, а друга половина – на другому мовою, обраному в штаті. Це означає, що з 6 років діти навчаються англійською, або французькою, або на мовах корінного індіанського населення – цоцильском або цельтальском. До 2018 року всі початкові школи Мексики будуть в обов’язковому порядку навчати англійської як другої мови.

Висновки

Той факт, що країни приділяють особливу увагу другої мови у системі освіти ще раз доводить, що англомовна глобалізація – це вже не тренд, а повсякденна реальність. У країнах на кшталт Мексики, де англійська не є державною мовою, саме англійська вибирається мову в якості другого мови. Тим часом англомовні країни, такі як США та Англія, відчувають свою перевагу і дозволяють кожному навчальному закладу приймати рішення про введення додаткових мов в навчальну програму.

Результати досліджень підкреслюють зв’язок між освітньою політикою та інтегрованістю населення у глобальне співтовариство, і в країнах, що уникають обов’язкового вивчення мов, населення стає все більш одномовним і територіально замкнутим. Враховуючи, що мегатрендом освіти зараз стає виховання громадян світу, багатьом країнам доведеться прищеплювати своїм громадянам потреба у вивченні іноземних мов.

***

Уроки англійської мови для дітей і підлітків з репетитором по Skype – серйозні знання в захоплюючій і творчій формі.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Вчити англійську: Англійська мова онлайн