У першій частині нашого посту ми розповіли Вам про дуже ефективною методикою вивчення англійської мови – “digital storytelling”.
Зацікавилися? Тоді продовжимо розбиратися з цим захоплюючим способом вивчення англійської та інших мов.
Метод працює не тільки в традиційних групах, але й у віртуальних класах під чуйним керівництвом професійних педагогів (як у нашій історії про тайванських рекламників).
Чому найкраще розповідати історії в групі? Тому що у кожної історії повинні бути слухачі. І чим більше – тим краще. Відповідно, оцінка робіт студентів, в першу чергу, залежить від думки аудиторії, виходячи з відповідей на питання:
- Що наш оповідач зробив, щоб його історія була цікавою?
- Які елементи зробили історію цікавою для Вас?
Важливо, щоб основна увага приділялася тому, ЯК розповідається історія, а не безпосереднього наповнення.
При цьому вітається максимальне використання мовних можливостей – словникового запасу, ідіоматичних конструкцій. Всі незрозумілі слова і конструкції можна розбирати окремо в класі або в онлайн-режимі.
Цікава особливість – слова і конструкції спільно з зрозумілим візуальним рядом запам’ятовуються студентами значно краще у порівнянні з традиційною зубрінням і вправами в підручниках.
Рекомендуємо використовувати такі питання при створенні та оцінки історій:
- Є історія захоплюючою, з цікавим початком, проблемою, вирішенням, і закінченням?
- Чи достатньо інформації, щоб історія була зрозуміла аудиторії?
- Використовується правильну мову (як граматично, так і лінгвістично) для конкретної історії?
- Наскільки темп і інтенсивність оповідання «чіпляє» аудиторію?
- Наскільки зрозуміло голосовий супровід історії, і чи збігається воно з відеорядом?
- Не надмірно застосування технологій по відношенню до самої історії? Чи Не заважає вона оцінці історії, її розуміння?
Можна виставляти окремі бали за багатство мови при створенні історії – це змусить студентів зайвий раз залізти в словники у пошуках синонімів, нестандартних слів, ідіом.
Як і обіцяли – окремо розглянемо питання з різних відео-редакторів. Не всі вміють ними користуватися, і не всі готові витрачати надто багато часу для навчання.
Якщо йти від простого – найбільш легким у використанні є класичний Windows Movie Maker. Він не переобтяжений додатковими функціями, кнопками, ефектами, існує безліч онлайн-уроків для початківців (і не дуже) користувачів.
Якщо немає Movie Maker – можна використовувати Apple iMovie (для любителів Мас), Microsoft Photo Story, Adobe Photoshop і Premier Elements, та ін. На сайті Educational Uses of Digital Storytelling є безліч корисної інформації для початківців «оповідачів».
Для більш просунутих користувачів існують професійні редактори. Найбільш відомі – Adobe Premier Pro CC, Pinnacle Studio, Sony Vegas Movie Studio, Final Cut (для Mac), Cyberlink Powerdirector, а також пропозиції від Ashampoo, Wondershare, Magix, Lightworks і AVS.
Це редактори, доступні любителям відеомонтажу, так і професіоналам голлівудського рівня. Природно, робота з такими редакторами вимагає серйозного залучення в процес. Однак і результат буде приємно радувати око.
Для тих, кого справді зацікавила тема digital storytelling – на сайті-архіві зібрано понад 50 тематичних сайтів з різних аспектів цієї методики.
Дерзайте, вивчайте – тут межі можливого визначає тільки Ваша уява. Головне – пам’ятати основний слоган професійних сторителлеров: «Важливо зробити хорошу історію, а не погане кіно!»