Майстри історій, або Як «казково» вивчити англійську (частина 2)

У першій частині нашого посту ми розповіли Вам про дуже ефективною методикою вивчення англійської мови – “digital storytelling”.

Зацікавилися? Тоді продовжимо розбиратися з цим захоплюючим способом вивчення англійської та інших мов.

Метод працює не тільки в традиційних групах, але й у віртуальних класах під чуйним керівництвом професійних педагогів (як у нашій історії про тайванських рекламників).

Чому найкраще розповідати історії в групі? Тому що у кожної історії повинні бути слухачі. І чим більше – тим краще. Відповідно, оцінка робіт студентів, в першу чергу, залежить від думки аудиторії, виходячи з відповідей на питання:

  • Що наш оповідач зробив, щоб його історія була цікавою?
  • Які елементи зробили історію цікавою для Вас?

Важливо, щоб основна увага приділялася тому, ЯК розповідається історія, а не безпосереднього наповнення.

При цьому вітається максимальне використання мовних можливостей – словникового запасу, ідіоматичних конструкцій. Всі незрозумілі слова і конструкції можна розбирати окремо в класі або в онлайн-режимі.

Цікава особливість – слова і конструкції спільно з зрозумілим візуальним рядом запам’ятовуються студентами значно краще у порівнянні з традиційною зубрінням і вправами в підручниках.

Рекомендуємо використовувати такі питання при створенні та оцінки історій:

  • Є історія захоплюючою, з цікавим початком, проблемою, вирішенням, і закінченням?
  • Чи достатньо інформації, щоб історія була зрозуміла аудиторії?
  • Використовується правильну мову (як граматично, так і лінгвістично) для конкретної історії?
  • Наскільки темп і інтенсивність оповідання «чіпляє» аудиторію?
  • Наскільки зрозуміло голосовий супровід історії, і чи збігається воно з відеорядом?
  • Не надмірно застосування технологій по відношенню до самої історії? Чи Не заважає вона оцінці історії, її розуміння?

Можна виставляти окремі бали за багатство мови при створенні історії – це змусить студентів зайвий раз залізти в словники у пошуках синонімів, нестандартних слів, ідіом.

Як і обіцяли – окремо розглянемо питання з різних відео-редакторів. Не всі вміють ними користуватися, і не всі готові витрачати надто багато часу для навчання.

Якщо йти від простого – найбільш легким у використанні є класичний Windows Movie Maker. Він не переобтяжений додатковими функціями, кнопками, ефектами, існує безліч онлайн-уроків для початківців (і не дуже) користувачів.

Якщо немає Movie Maker – можна використовувати Apple iMovie (для любителів Мас), Microsoft Photo Story, Adobe Photoshop і Premier Elements, та ін. На сайті Educational Uses of Digital Storytelling є безліч корисної інформації для початківців «оповідачів».

Для більш просунутих користувачів існують професійні редактори. Найбільш відомі – Adobe Premier Pro CC, Pinnacle Studio, Sony Vegas Movie Studio, Final Cut (для Mac), Cyberlink Powerdirector, а також пропозиції від Ashampoo, Wondershare, Magix, Lightworks і AVS.

Це редактори, доступні любителям відеомонтажу, так і професіоналам голлівудського рівня. Природно, робота з такими редакторами вимагає серйозного залучення в процес. Однак і результат буде приємно радувати око.

Для тих, кого справді зацікавила тема digital storytelling – на сайті-архіві зібрано понад 50 тематичних сайтів з різних аспектів цієї методики.

Дерзайте, вивчайте – тут межі можливого визначає тільки Ваша уява. Головне – пам’ятати основний слоган професійних сторителлеров: «Важливо зробити хорошу історію, а не погане кіно!»

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: