Методика викладання англійської мови дошкільнятам

Багатьом знайоме правило: чим раніше почати вивчати англійську мову, тим краще. Тому батьки часто хочуть, щоб їхні діти почали вчити мову вже «з пелюшок». Але при наявності величезного числа методик навчання, складно вибрати підходящу, особливо якщо не розбиратися в мовах самому. Розглянемо найпоширеніші методики навчання англійської мови, які практикують у нашій країні.

Із статті ви дізнаєтесь:

  • Метод Глена Домана
  • Методика Зайцева
  • Проектна і комбінована методологія

У багатьох дошкільних установах використовується TPR методика викладання англійської мови дошкільників на основі повного фізичного реагування. Основна ідея – дитина засвоює іноземну мову аналогічно тому, як засвоїв рідний. Вчитель грає роль батька: він говорить слова або прості фрази, наприклад, «стрибайте» або «дивіться в зошит», а діти виконують дії.

На першому етапі акцент робиться саме на правильне розпізнавання почутого, після чого учні самі починають говорити один одному команди. У них розвиваються навички спонтанної мови. Фізична і емоційна складова уроку покращує запам’ятовування слів. Ця методика підходить для самих молодших вікових груп і початкових рівнів, але їй також можна оживити уроки по інших методиках для дітей постарше.

Очевидно, що дітей у навчанні зацікавити набагато важче, ніж дорослих. Для них уроки потрібно проводити динамічно, активно, так, щоб їх увагу було постійно включено і спрямоване на завдання. На цих засадах створено і практикується ігрова методика.

Гра – найцікавіше і улюблене заняття для маленьких учнів. Цю методику можна адаптувати під всі рівні мови, будь-який вік і особливості дітей. Вони знаходяться серед іграшок, звичних речей, з привітним активним викладачем. Приклади ігрової методики навчання →

Говорити і розуміти англійську мову вчать в ігровій та аудіо формі, за допомогою мультфільмів, пісень, казок, ігор та іншої діяльності. Матеріали та ідеї можуть бути розроблені в Росії, так у Великобританії і США.

Метод Глена Домана

У Росії користується популярністю методика викладання англійської мови дошкільнятам, автором якої є Глен Доман. Її використовують як у дитячих садках і різних дитячих клубах, так і батьки вдома. Вже починаючи з 6-7 місяців, малюкам показують картки з зображенням слів, при цьому промовляючи іноземне слово вголос.

Дитина запам’ятовує картинку і засвоює нові слова при регулярному, але не тривалому повторному перегляді карток. Згодом ефективно проводити ігри з різними комбінаціями карток, показувати презентації. Роль дитини у навчанні за методом Глена Домана – пасивна, але в такий візуальній формі йому не важко запам’ятовувати нову лексику.

Методика Зайцева

Наступна поширена методика Миколи Зайцева. Підходить як для малюків, так і більш старших дошкільників. Для навчання молодших дітей викладач (або батьки), дають їм спеціально розроблені кубики зі складами, щоб з них складати слова. Тобто запам’ятовування відбувається в ігровій і наочній формі. На наступному рівні теж використовуються кубики.

Основна ідея – зробити зрозумілим і простим алгоритм побудови речень в англійській мові. Для кожного члена речення є певний колір, і дитина, запам’ятавши порядок кольорів, скажімо, для негативних пропозицій, тренується під диктовку вибудовувати слова. Це не просте завдання для дітей, але його ефективність перевірена.

Також методику входять різні допомоги і таблиці, завдяки яким уроки можуть без проблем проводити самі батьки.

Проектна і комбінована методологія

Проектна методика викладання англійської мови дошкільнятам підходить для 4-6-річного віку. Викладач вибирає цікаву для дітей тему, набір нових слів, фраз та різноманітні завдання для практики.

Кожній темі приділяють кілька уроків, на завершення учні в рамках обговорюваного предмета готують творчі роботи. Навчання англійської за даною методикою носить різнобічний характер, діти дізнаються про щось нове.

Комбінована методика зустрічається найбільш часто завдяки найбільшої ефективності такого навчання. Викладач поєднує методи і завдання різних методик, вносячи в уроки різноманітність і адаптуючи загальну програму відповідно до інтересів і здібностей дітей.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: