Принципи вивчення англійська мови – яким не вчать в пострадянській школі

Hi everyone! Багато хто з вас вчили англійську в школі. Частина наших студентів все ще вчаться в школі і продовжують це робити. Але чи замислювалися ви, чому учні виходять з пострадянських шкіл, де вчили іноземну мову десять або більше років, але так і не оволодівають їм на належному рівні?

Справа в тому, що наша шкільна програма з англійської мови недосконала. На жаль, вона не задіює багато сучасні методики. І є ціла низка принципів вивчення, яким не навчають у школі. Їх ми сьогодні і розглянемо.

Зміст статті:

 Принципи вивчення англійська мови   яким не вчать в пострадянській школі

Як вчать мову в інших країнах

У різних країнах різний рівень знань. У Західній Європі вас спокійно обслужать на англійській мові в будь-якому місті. У Швеції, Данії чи Нідерландах ви можете поспілкуватися на міжнародному мовою практично з будь-яким жителем. Якщо ми вже говоримо про статистику, то Росія займає 38 сходинку в рейтингу Education First EPI. Між Японією і Індонезією. Цей рівень класифікується як «низький».

Ми пропонуємо поглянути на те, як вивчають мови в країнах-лідерах. Що такого особливого роблять європейці, що у них такий високий рівень?

Швеція

Для шведа не становить праці поспілкуватися з носієм, подивитися фільм або почитати книгу англійською. Головна причина в тому, що там дітей з самого початку занурюють у мовне середовище. Іноземна мова не підноситься як набір знаків і формул, як у математиці. Його викладають як щось природне. Наприклад, у шведській школі дітям можуть поставити на перегляд фільм в оригіналі. Або задати прочитати книгу. І навіть в побуті вони постійно перетинаються з мовою. Наприклад, у кінотеатрах і по телевізору часто показують оригінальні фільми і передачі, без перекладу на шведська.

 Принципи вивчення англійська мови   яким не вчать в пострадянській школі

Головна думка, яку звідси можна винести — англійська потрібно не просто вчити, а занурюватися в нього. В пострадянських школах цього дуже не вистачає. У кращому випадку дітям ставлять аудіювання, і то адаптоване для тих, хто вивчає мову. Тому важливо дотягувати ці навички самостійно. Дивіться фільми, читайте книги, газети, журнали, слухайте радіо, підкасти. Загалом, оточуйте себе англійською мовою.

Ще одна фішка шведів в тому, що у них викладаються різні діалекти та акценти. На відміну від більшості країн, де упор робиться на британському англійською (і деяких, де упор на американському). Навіть в межах одного Лондона існує кілька діалектів. Що вже говорити про новозеландському і південноафриканському вимові. Тому дуже важливо з самого початку звикати до того, що англійська буває різним.

Німеччина

На уроках іноземної мови у старших класах німецьких шкіл діє правило: спілкування англійською. Коли учень вже освоїв достатня кількість слів і навчилася ними користуватися, пора переходити на постійну практику.

Адже ще одна важлива річ, якої не вчать у наших школах, це розмовна мова. Багато часу приділяється листа, але вільно спілкуватися на елементарні теми може не кожен учень, і навіть не кожен викладач. Усе через брак практики.

Тому по можливості спілкуйтеся англійською наживо як можна частіше. В ідеалі можна записатися в розмовний клуб. У нас в EnglishDom він теж є.

 Принципи вивчення англійська мови   яким не вчать в пострадянській школі

Загальні риси Західної Європи

Якщо ви опинитеся на звичайній нетуристичній вулиці в Швейцарії, Норвегії чи Голландії, то ви все одно всюди будете бачити англійська. Він буде на вивісках, на оголошеннях, буде звучати в аудиорекламе. Там це норма, всі знають цю мову, тому що він став частиною повсякденної реальності.

В Росії це теж поступово відбувається. Але поки не так активно. Довгий час в СРСР не було необхідності впроваджувати англійська в принципі, так і уряд ніяк цьому не сприяло. Для шведа, наприклад, немає праці вивчити англійську, тому що на ньому і так кажуть всі, це практично другий рідний. А в Росії або Україні вільно розмовляти чужою мовою — це щось, що може викликати подив і навіть захоплення.

Хочете знати мову на рівні шведа — живіть його способом життя. Впустіть English в своє життя.

Читайте також: шкільні предмети англійською.

Чому нас не вчили в школі

Увагу. Настав час секретних методик, які спецслужби приховують від викладачів у держустановах.

Інтуїтивне сприйняття мови

Замість цього подається суха теорія. Ось правила, це повинно бути так, а це так. А свободи для експериментів залишається небагато. Інтуїтивне сприйняття — це той навик, який допомагає вичавити з вже вивченого ще більше.

Наприклад, майже будь-яке російське слово з закінченням на «ація» англійською буде звучати так само, але із закінченням «ation». Кваліфікація (qualification), радіація (radiation) і так далі. Чи можна зробити прикметник з іменника, додавши закінчення ed. Education (освіта) — educated (утворений). І ще багато цікавих лайфхаков, які допомагають викручуватися навіть при невеликому словниковому запасі. Але цього в школах не вчать.

 Принципи вивчення англійська мови   яким не вчать в пострадянській школі

Інтервальні повторення

Програма побудована так, що ви спочатку вчіть нову тему, потім її повторюєте, а потім переходьте до наступної, а на старій ставите галочку «пройдено» і залишаєте її в спокої ще надовго (або назавжди).

А для ефективного вивчення повертатися до нещодавно вивченого матеріалу потрібно набагато частіше. Якщо це нові слова, то в нашому додатку ED Words налаштоване на повторення 1, 3, 5, 9, 19, 33 і 51 день. Це як мінімум. Тільки так можна запам’ятати тему надовго, а не забути через місяць.

Індивідуальний підхід по каналу сприйняття

Люди умовно діляться на аудіалів (тих, кому зручніше сприймати інформацію на слух), візуалів (тих, кому більше підійдуть наочні посібники), кінестетиків (сприйняття через відчуття) і дигиталов (добре засвоюють інформацію через логіку і факти). У школі ніхто не стане акцентувати на цьому увагу або хоча б дізнаватися ваш тип сприйняття. Зате ви можете зробити це самостійно. Індивідуальний підхід допоможе вам швидше просунутися в навчанні.

Чому в школах вчать, але даремно

Одна справа — недоучить. А інше — забити голову зайвим. Мова йде не про знання, звичайно ж, знання зайвими не бувають. Просто є ряд установок, які прищеплюють дітям на уроках англійської мови уув школі, але від яких слід відмовлятися.

Оцінка знань

Рівень англійської мови у всіх різний, але оцінюють його у всіх однаково. Вважається, що до такого-то класу учень повинен знати стільки слів і володіти такими правилами. Такий стандарт шкодить одночасно і відстаючим, які намагаються підтягнути знання, але не встигають за групою, і процвітаючим, які вже і так дотягли до максимальної позначки, і тепер не бачать мотивації вчити щось далі.

В ідеалі потрібно оцінювати прогрес. І порівнювати себе з собою вчорашнім. Тоді ви будете бачити, що прогрес є. І нехай ви рухаєтеся в своєму темпі, але ви точно рухаєтеся, а значить рано чи пізно досягнете своєї мети.

 Принципи вивчення англійська мови   яким не вчать в пострадянській школі

Зазубрювання слів з перекладом

В пострадянських школах слова часто навчаються групами. Ось табличка. У першій колонці слово, в другій транскрипція, у третій переклад. Табличку потрібно вивчити до наступного заняття. І тільки потім, можливо, ці слова вже на уроці будуть якось розбиратися і з ними будуть складатися пропозиції. Але не з усіма, і не факт. Або як в молодшій школі дітям дають завдання прописати слова в рядочок, щоб запам’ятати їх написання. Але як ці слова застосовувати — не зрозуміло.

Правильний підхід — вчити лексику в контексті. Приміром, на платформі ED Class EnglishDom нові слова подаються так: слово, переклад, картинка, значення, приклад вживання. І потім це слово знову зустрічається вже у вправах, а потім в інших практичних завданнях.

Помилятися — це погано

Англійська школярам дається складніше ще й тому, що учнів поправляють в усному мовленні або творі. Навіть якщо це помилка поза теми, яка вивчається в даний момент. Це заважає вільно говорити і викликає постійний страх помилитися. В результаті учні використовують прості слова і уникають складних конструкцій, щоб не зіпсувати оцінку помилками.

Помилятися — це нормально, особливо на початкових етапах. Краще говорити з помилками, що не говорити ніяк. А правильна мова прийде з часом, коли ви будете проходити нові теми і звертати увагу на помилки, які раніше допускали.

 Принципи вивчення англійська мови   яким не вчать в пострадянській школі

Висновки

  1. Уроки і лекції — не єдиний спосіб вивчення мови. Навчання не припиняється за їх межами.
  2. Щоб знати англійську на рівні європейця, потрібно настільки ж глибоко в нього зануритися.
  3. В державних школах і університетах часто не застосовуються сучасні підходи, але ви можете скористатися цими методиками самостійно, або займатися в сучасній приватній школі, наприклад, Англійська по скайпі на онлайн-уроки з викладачем в EnglishDom.

На цьому все. Keep learning!

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: