Сучасний урок англійської мови

В наші дні викладацьке мистецтво чітко диктує необхідність нових підходів до навчання, в тому числі і англійської мові. Старі методики, що були коли-то єдино вірними, відходять у минуле, а їх місце займають нові, креативні техніки викладання, засновані не на суворої зубріння, а на розумінні пройденого матеріалу і зацікавленості в його вивченні. Сучасний урок англійської мови вже не може обходитися без дієвих методик викладання.

Інші статті про викладанні англійської мови:

  • Розробка уроку англійської з покроковим прикладом
  • Цілі уроку англійської мови
  • Урок на тему «Час»
  • Як організувати і провести відкритий урок

Що являє собою сучасний урок англійської мови

На основі психологічного аналізу, який проводиться за такими параметрами, як новизна, емоційність, зв’язок з потребами і інтересами учнів, обсяг матеріалу, його доступність і так далі, сучасний урок англійської є цікавим для слухачів, привернути їхню увагу і спрямувати думки учнів у потрібне русло. На жаль, на сьогоднішній день далеко не всі викладачі здатні адекватно оцінити ступінь зацікавленості класу в їх предметі і підтримати інтерес учнів на потрібному рівні. Відповідно якість навчання суттєво знижується.

Однією з останніх тенденцій є використання в навчанні англійській мові сучасних інформаційних технологій – навчальних комп’ютерних ігор, електронних підручників і іншого подібного. Такі заходи дозволяють істотно підвищити інтерес учнів до процесу роботи над засвоєнням нової інформації, зробити урок цікавим і дещо збільшити його темп. Втім, останнє далеко не завжди є позитивним моментом.

Також сучасний урок англійської мови включає в себе по можливості індивідуальний підхід до кожного з учнів. Важливо підібрати відповідний комплекс вправ для людей з різними провідними каналами інформації (аудіали, кінестетики, візуали).

Поряд з цим, якщо члени навчальної групи володіють англійською мовою на різному рівні, необхідно застосовувати різнорівневі вправи. Тут оптимальні комп’ютерні програми, що видають вправи для роботи з поступово підвищеним рівнем складності.

Непогані результати демонструє і робота учнів у співпраці один з одним. При використанні такого методу слабкі учні мають можливість підтягтися за рахунок більш сильних товаришів. Робота ведеться в микрогруппах, де кожен з учасників робить свій посильний внесок у здобуття загальної на всю групу оцінки. Рекомендується включати до складу групи як мінімум одного сильного, і одного слабкого учня. При участі ж у проекті кожному учню дістається своя частину завдання, і як сильні, так і слабкі учні мають можливість проявити свої реальні знання та вміння.

Сучасний урок, поряд з усім вищесказаним, повинен постійно включати в себе щось нове. Адже одноманітні дії навряд чи зможуть утримати інтерес учнів будь-якого віку. Викладач повинен постійно впроваджувати в процес навчання нові моменти, які з цікавістю сприйматимуться його підопічними.

Варто звернути увагу і на різницю у літературній та розмовній мові. Адже згодом учням швидше за все доведеться не тільки читати та перекладати тексти, написані традиційним літературною мовою, але і спілкуватися з реальними носіями мови, що використовують деякі специфічні вирази, або професійний молодіжний сленг тощо. До того ж навчання розмовною особливостям мови напевно викличе у школярів або студентів значно більший інтерес.

Одним із новаторських методів елітних шкіл англійської мови стало впровадження учнів в сім’ю носіїв мови з метою більш детального вивчення особливостей розмовної мови, а також традицій і культури цих людей. Подібним метод до того ж менш витратний, ніж самостійні поїздки наприклад в Англії, і дозволяє учню повністю зосередиться на вдосконалення навичок спілкування англійською мовою. Всі господарські та організаційні завдання, як правило, бере на себе приймаюча сім’я.

Таким чином, сучасний урок англійської мови передбачає застосування нових технологічних рішень, а також впровадження нових викладацьких методик, що ламають старі стереотипи.

Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: